top of page
  • BartÅ‚omiej Dmitruk

Funkcjonalność Q&A w Virtual Data Room SECUDO – do czego służy i dlaczego jest tak istotna?



Czym jest Q&A w procesie due diligence?


Podczas transakcji fuzji i przejęć (M&A) lub procesie inwestycyjnym kupujący / inwestorzy chcą poznać każdy szczegół dotyczący firmy lub aktywów, które potencjalnie nabywają. Badanie spółki czy aktywa, zwane profesjonalnie procesem due diligence, jest niezbędne do właściwej wyceny oraz do podjęcia ostatecznej decyzji inwestycyjnej.


Q&A to funkcjonalność do zadawania, odpowiadania i omawiania pytań dotyczących projektu lub transakcji w Virtual Data Room. Proces Q&A daje kupującym, analitykom i ekspertom w danej dziedzinie możliwość wymiany i pracy nad pytaniami i odpowiedziami. Taka wymiana informacji zapewnia, że wszystkie niezbędne dokumenty są dostarczone, wątpliwości wyjaśnione i ostatecznie dostarczone dane i informacje są zrozumiałe dla potencjalnych inwestorów czy kupujących. Dlatego Q&A jest uważany za krytyczny obszar w procesie due diligence.


Więcej na temat due diligence oraz vendor due diligence znajdziecie w innych artykułach na naszym blogu:


Q&A w Virtual Data Room SECUDO – profesjonalna komunikacja podczas procesu due diligence


Funkcjonalność Q&A w Virtual Data Room SECUDO daje możliwość prowadzenia profesjonalnej, bezpiecznej komunikacji i wymiany informacji w ramach projektu lub procesu due diligence. Ma liczne zalety w porównaniu z pocztą elektroniczną czy komunikatorami internetowymi, takie jak bezpieczeństwo, poufność, pełna kontrola oraz monitoring procesu Q&A w ramach VDR.


Wielu doradców zwraca uwagę na fakt, że bardzo często Q&A jest prowadzony poza Virtual Data Room (np. w korespondencji mailowej lub w postaci plików Excel), co w sposób istotny może naruszyć bezpieczeństwo i poufność procesu oraz właściwe zarządzanie projektem.


Do głównych zalet Q&A w VDR SECUDO należą:


  • Bezproblemowa komunikacja i interakcja miÄ™dzy użytkownikami w projekcie. WiadomoÅ›ci Q&A pojawiajÄ… siÄ™ w ramach projektu w czasie rzeczywistym. Wszyscy zaangażowani otrzymujÄ… natychmiastowe powiadomienia o nowych informacjach. DziÄ™ki temu zespoÅ‚y sÄ… zawsze w kontakcie i odpowiadajÄ… na czas.

  • Transparentność i kompletność danych transakcyjnych. Omawianie kwestii zwiÄ…zanych z dokumentami w ramach Q&A zapewnia, że caÅ‚ość analizy danych jest prowadzona w jednym miejscu. Inne narzÄ™dzia komunikacji mogÄ… z sprawić, że korespondencja bÄ™dzie chaotyczna i niekompletna. I odwrotnie, VDR oferuje nie tylko uporzÄ…dkowane pliki, ale również wszystkie dyskusje na ich temat. To znaczy, że za pomocÄ… jednego klikniÄ™cia użytkownik może przejrzeć wszystkie posty dotyczÄ…ce konkretnego dokumentu lub zagadnienia.

  • WiÄ™ksza koncentracja na potencjalnych nabywcach. KupujÄ…cy zainteresowani transakcjÄ… biorÄ… aktywny udziaÅ‚ w dyskusjach próbujÄ…c uzyskać informacje o organizacji. ÅšledzÄ…c ich wysokÄ… aktywność na platformie, administratorzy VDR wiedzÄ…, z kim budować komunikacjÄ™ w celu dalszej współpracy.

  • Możliwość zarzÄ…dzania Q&A we wszystkich aspektach. Jak wiemy, wszystkie dziaÅ‚ania w VDR podlegajÄ… prekonfigurowanym ustawieniom dotyczÄ…cych użytkownika, grup do których należy oraz uprawnieÅ„ do dokumentów. To samo dotyczy Q&A. Administratorzy decydujÄ…, kto ma dostÄ™p do Q&A oraz okreÅ›lajÄ… o jakich dokumentach użytkownicy mogÄ… dyskutować, jakie pytania zadawać i kto ma do tego uprawnienia. Dodatkowo w VDR SECUDO jest dostÄ™pna rola Moderatora, który w Q&A może zarzÄ…dzać caÅ‚Ä… dyskusjÄ… Q&A w ramach poszczególnych grup i wÄ…tków.

  • Odpowiedni poziom bezpieczeÅ„stwa. Poczta elektroniczna i inne zewnÄ™trzne narzÄ™dzia komunikacji stwarzajÄ… dodatkowe zagrożenia dla użytkowników oraz caÅ‚ego projektu w zakresie bezpieczeÅ„stwa oraz poufnoÅ›ci przekazywanych danych i dokumentów. Dlatego najlepszym wyborem jest komunikacja w ramach Q&A, który jest odpowiednio zabezpieczony i podlega staÅ‚ej kontroli dostawcy VDR.


Możliwości Q&A w Virtual Data Room SECUDO


Q&A w Virtual Data Room SECUDO to zaawansowana funkcjonalność dostępna dla wszystkich projektów. Q&A obejmuje między innymi:

  • możliwość tworzenia grup Q&A, które siÄ™ nie widzÄ… (np. poszczególni kupujÄ…cy) i prowadzÄ… niezależne dyskusje w ramach danego projektu VDR;

  • możliwość ograniczania iloÅ›ci pytaÅ„ w poszczególnych projektach, dyscyplinujÄ…ca proces sprzedaży oraz znaczÄ…co uÅ‚atwiajÄ…ca pracÄ™ doradców sprzedajÄ…cego;

  • możliwość wyboru odbiorcy pytania oraz osób powiÄ…zanych (do wiadomoÅ›ci);

  • możliwość wyboru tematu/tytuÅ‚u zagadnienia, którego ma dotyczyć pytanie

  • możliwość nadania priorytetu pytania;

  • możliwość definicji i wyboru kategorii pytania (np. finansowe / prawne / Å›rodowiskowe);

  • możliwość zaÅ‚Ä…czenia pliku z VDR oraz dodatkowego pliku zewnÄ™trznego, którego dotyczy pytanie lub odpowiedź w ramach Q&A;

  • możliwość zaawansowanego wyszukiwania w ramach Q&A;

  • możliwość wygenerowania raportu Q&A wedÅ‚ug zadanych parametrów (np. dat, grup, kategorii, użytkowników);

  • możliwość archiwizacji Q&A podczas trwania i na koniec projektu w VDR.


Dlaczego Q&A w ramach Virtual Data Room jest tak istotnym elementem projektu lub procesu transakcyjnego?


Komunikacja prowadzona w famach funkcjonalności Q&A w ramach Virtual Data Room na szereg istotnych przewag nad komunikacją zewnętrzną. Zostały one opisane w punktach powyżej. Ma to szczególne znaczenie w przypadku sporów dotyczących danej transakcji, badania due diligence czy wyceny. Sprzedający oraz jego doradcy mają w takich sytuacjach możliwość odtworzenia historii korespondencji i jej zawartości na wypadek ewentualnych sporów sądowych i potencjalnych roszczeń.


O nas

DealDone jest wyspecjalizowaną firmą, oferującą wysokiej jakości produkty z dziedziny bezpieczeństwa informacji i danych. Oferujemy usługi digitalizacji oraz oprogramowanie w zakresie nowoczesnych technologii obiegu informacji poufnych, informacji niejawnych, danych wrażliwych oraz digitalizacji, zabezpieczania, szyfrowania i udostępnienia danych i dokumentów wewnątrz i na zewnątrz organizacji.


Od ponad 10 lat DealDone specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań związanych z digitalizacją, archiwizacją i udostępnieniem dokumentów w formie Document Management System (DMS) lub Virtual Data Room (VDR). Firma samodzielnie opracowała i wprowadziła do sprzedaży system VDR SECUDO. SECUDO to platforma bezpiecznej digitalizacji, archiwizacji, wymiany i przetwarzania dokumentów i danych firmowych oferowana w chmurze, w modelu Software-as-a-service, dla klientów biznesowych.

33 views0 comments
bottom of page